Emocinis raštingumas reikalingas ne tik ypatingiems vaikams. Juk mes gimstame ne tik su fiziniais baziniais poreikiais, bet ir psichologiniais, emociniais poreikiais. Jei kas paprašytų išvardinti svarbiausius fizinius žmogaus poreikius, bent keletą tikrai galėtume ilgai negalvodami išpyškinti, tačiau sąvoka „emociniai poreikiai” kelia kur kas daugiau klausimų. Nepatenkinti psichologiniai, emociniai poreikiai yra viena iš priežasčių, kodėl jaučiame, jog gyvenime kažko trūksta, kažkas ne taip, bet jokių objektyvių priežasčių tam nematom. O tą žaizdotą pagrindą nešamės ir per suaugusiųjų gyvenimą bei vargiai galime vėliau tai suteikti savo vaikams.
Svarbą gyti, kad gebėtume atliepti savo ir savo vaikų ne tik fizinius, bet ir emocinius poreikius ir norėtųsi perduoti visuomenei su EQhub.lt projektu. Psichologiniai, emociniai poreikiai apima saugumo, ryšio ir besąlyginio santykio, autonomijos poreikį ir laisvę išreikšti savo jausmus ir norus, savigarbos poreikį, privatumą ir refleksiją, saviraišką ir realistišką ribų poreikį. Nepatenkinti vaikystėje šie poreikiai (arba tenkinti per stipriai) yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių formuojasi vaikystės traumos - labai stabilūs, ilgalaikiai, tvirtai įsišakniję įsitikinimai apie save bei pasaulį, kuriuos sunku keisti ir kuriuos pastipriname suaugus. Be to, emocinis intelektas yra didžiausia mokymosi inspiracija, o visi mokytojai, kurie mokymosi procese gebės panaudoti pagrindinius emocinius poreikius – išloš daug: vaikai patirs malonumą, jų motyvacija mokytis bus didesnė, jie norės eiti į mokyklą ir jaus bei augins mokytojo autoritetą.
Visos kuriamos priemonės gimsta organiškai - bandant išspręsti kylančias problemas. Labai džiaugiamės, jog mūsų patirtys ir kuriamos priemonės padeda ne tik kitoms šeimoms nurimti bei augti ryšyje auginant, bet ir ugdymo specialistams, edukologams ar psichologams savo darbuose.